Rekenkamer Heemskerk start onderzoek naar duurzaamheid

De Rekenkamer onderzoekt hoe de gemeente Heemskerk werkt aan haar fysieke duurzaamheidsdoelstellingen. En hoe effectief deze uitvoering is. Ook onderzoekt de Rekenkamer of de gemeente geld en hulpmiddelen efficiĆ«nt inzet.

Duurzaamheid is een breed begrip. Het gaat over verschillende onderwerpen als energietransitie, zonnepanelen en stikstof. De Rekenkamer focust bij dit onderzoek op het fysiek domein.

Doel van het onderzoek

Met dit onderzoek kijkt de Rekenkamer hoe doeltreffend en doelmatig de aanpak van de gemeente is. Bij onderwerpen waar de gemeente invloed op heeft. En onderwerpen waarbij de gemeente deels afhankelijk is van partners.

Een extern bureau ondersteunt de Rekenkamer bij dit onderzoek. De Rekenkamer verwacht eind 2023 de resultaten te delen.